Uprooting the yard for a new blooming * Pihan raivausta, uuden kasvua

When I haven´t taken care of my own lot
while working elsewhere,
mine has grown into a wild land.
Go to hell weeds!
I rage in my yard
which is full of shadows
because of runners.
I blame myself from inefficiency
though I have only meant good by given to others.
But You can give those things
that You have learned at Your own home.

I root out weeds one by one,

then I just have to wait
whether my flower treasures have already suffocated

or are they gonna arise into a new bloom.
Is the land dry and fertile,
is the new bliss becoming
only with new soil and planting.

I am the earth, I am in peace.
Everything is growing from inside of me
in time.

**
Kun oma tontti ollut pitkään hoitamatta
työskennellessäni muualla,
kasvaa oma kotini villinä.
Helvettiin täältä rikkakasvit!
riehun pihallani,
joka rönsyjen vuoksi varjoja täynnä.
Syytän itseäni saamattomuudesta,
hyvää tahtoen olen muille antanut,
vaikka vain sellaista pystyy antamaan,
minkä omassa kodissaan oppinut tai opetellut.

Kitken viidakon yksi kasvi kerrallaan.
Sitten joudun vain odottamaan,
ovatko kukka-aarteeni ehtineet tukehtua kuoliaaksi
vai nousevatko uuteen loistoon.
Onko maa kuiva ja hedelmätön,
tuleeko uusi onni vasta uuden mullan ja kylvön kautta.

Olen maa, olen rauhassa.
Kaikki kasvaa ajallaan sisältäni.

#newbloom #yardwork #healing #growth #poem #poems #innerpower
#uusikasvu #pihatyöt #parantuminen #kasvu #runo #runot #sisäinenvoima #happyheart #juliakuu




Comments