Gentle love * Lempeä rakkaus

For a while I have wondered how cruel can we be to ourselves, how demanding, how easily we just try to manage with life and all it´s situations, how hard it is to approve oneself. How free one could feel if she/he just would let go of expectations how one should be, look, feel, act or what should one´s life look like?
Letting go is trusting that our life is good just like it is.. Now and also in future. That one can be happy here and now. Life carries me, not vice versa. Hope for more but being thankful for what life has given to her/him. And letting oneself be free and happy just as she/he is.
That is also the only way we can truly love others as they are.
**
Jo jonkin aikaa olen pohtinut, miten julmia voimmekaan olla itsellemme, kuinka vaativia, kuinka helposti me vain yritämme selviytyä elämästä ja sen kaikista tilanteista, kuinka vaikeaa on hyväksyä itsensä. Kuinka vapaaksi itsensä voikaan tuntea, mikäli päästää irti odotuksista, jotka koskevat sitä, millainen minun pitäisi olla, miltä minun pitäisi näyttää, mitä minun pitäisi tuntea, miten käyttäytyä tai miltä elämäni pitäisi näyttää?
Irtipäästäminen on luottamusta siihen, että elämä on hyvää tällaisenaan. Nyt ja jatkossakin. Että voin olla onnellinen tässä ja nyt. Elämä kantaa minua, en minä sitä. Voin toivoa enemmän, mutta olla kiitollinen siitä, mitä elämä on minulle antanut. Ja antaa itseni olla vapaa ja onnellinen juuri sellaisena kuin olen.
Vain silloin voimme myös rakastaa muita sellaisina kuin he ovat.

With tender love,
Lempeällä rakkaudella,
Julia
We need a bed, it our basic need. But how easy it is to sleep on a hard bed?
Me kaikki tarvitsemme paikan nukkua, se on perustarpeemme. Mutta kuinka helppoa on nukkua kovalla alustalla?

#love #selflove #lovequotes #lovepoem #poems #qoutes #tenderness
#rakkaus #itserakkaus #itsemyotatunto #itsetunto #runot #aforismit #lempeys



Comments